Lokomotywa to ośrodek diagnostyczny, terapeutyczny i oferujący zajęcia artystyczne dla dzieci i młodzieży w niewielkim mieście Przasnysz na północy Mazowsza.
Przygotowałem i wdrożyłem projekt identyfikacji wizualnej złożony z projektu logo, materiałów reklamowych, palety kolorystycznej, doboru typografii. Na bazie nowego brandingu powstał też projekt strony internetowej Lokomotywy, która została przeze mnie wdrożona i dołączona również do tego portfolio.
Logo Lokomotywy obrazuje jadącą maszynę parową. Wydobywający się z niej dym przybiera formę kolorowych baniek. Maszyna ta ma przywodzić na myśl pozytywne odczucia i wartości, takie jak kreatywność, produktywność, rozwój czy indywidualizm. Pomaga w tym paleta kolorystyczna zbudowana z kilku intensywnych, równoważnych barw, które razem tworzą żywy, radosny nastrój. Unikałem kolorów pastelowych, które nader często pojawiają się w grafikach skierowanych do dzieci. Wizerunek graficzny Lokomotywy jest tak zaprojektowany, aby nie był infantylny, lecz był przebojowy i skierowany do szerszej grupy wiekowej.
Przez materiały drukowane i cyfrowe przewija się motyw geometrycznych kształtów i ich różnorodnych kolorów. Prym wiodą kropki, koła, okręgi i wszystko co jest zaokrąglone. Przy ich użyciu starałem się budować zarówno twórcze, chaotyczne kompozycje, jak i układy bazujące na ścisłym porządku, który wytycza ramy na wizytówkach czy plakatach.
Na potrzeby projektu plakatów wykonałem cyfrowe ilustracje. W zależności od tematu plakatu postacie obrazują różne emocje i jest dobrany inny rodzaj kadru.
Na innych materiałach kolory i kształty układają się w abstrakcyjne kompozycje geometryczne.